Specifikace
- Dostupnost: skladem 5 ks
- Dostupnost: skladem 1 ksToto zboží máme přímo skladem v počtu 1 ks a v tomto množství ho můžeme hned odeslat. Lze objednat i více kusů, ty bychom měli skladem do 6-10 dnů od objednání.
- Dostupnost: skladem 1 ksToto zboží máme přímo skladem v počtu 1 ks a v tomto množství ho můžeme hned odeslat. Lze objednat i více kusů, ty bychom měli skladem do 6-10 dnů od objednání.
- Dostupnost: skladem 1 ksToto zboží máme přímo skladem v počtu 1 ks a v tomto množství ho můžeme hned odeslat. Lze objednat i více kusů, ty bychom měli skladem do 6-10 dnů od objednání.
- Dostupnost: do 6-10 dnů od objednání
- Dostupnost: skladem 1 ksToto zboží máme přímo skladem v počtu 1 ks a v tomto množství ho můžeme hned odeslat. Lze objednat i více kusů, ty bychom měli skladem do 6-10 dnů od objednání.
- Dostupnost: skladem 1 ksToto zboží máme přímo skladem v počtu 1 ks a v tomto množství ho můžeme hned odeslat. Lze objednat i více kusů, ty bychom měli skladem do 6-10 dnů od objednání.
Určení: Pro muže
V průběhu druhé světové války byly proti našim letounům Spitfire a Hurrican nasazeny stíhací letouny Messerschmitt Bf 109. Byly to nepřátelské stroje, takže jsme jejich siluety na nebi nenáviděli, ale popravdě - letadlo nemůže za člověka, který sedí v jeho kabině. A proto musím spravedlivě přiznat, že Messerschmitt, i když měl své chyby, byl výborný stroj.
Téměř do konce druhé světové války byl Messerschmitt páteřním stíhacím letadlem Luftwaffe. I když prošel dlouhou cestou, než získal plnou kondici. Původně se jednalo o lehkou stíhačku s motorem o výkonu 500 kW. Její rychlost nepřesáhla ani 500 kilometrů v hodině, na palubě se nacházely dva kulomety ráže 7,92 mm. Aby mohl letoun v boji konkurovat nepřátelským strojům, stala se z něj postupně stíhačka vyzbrojená kanonem ráže 30 mm, dvěma těžkými kulomety ráže 13 mm a s možností podvěsit další pár kanonů. Poháněná motorem vybaveným vstřikováním vody do válců s výkonem více než 1 300 kW dosahovala rychlosti přes 700 kilometrů za hodinu.
Problémem tohoto jednomístného dolnoplošného stíhacího letounu byly dva okamžiky - vzlet a přistání. Když už se dostal do vzduchu, byl - bohužel pro letadla spojeneckých armád - výkonný a obratný.
S kvalitami Messerschmittů jsme se my, Britové, seznámili poté, co Británie s Francií vyhlásily Německu válku. Bylo to 3. září 1940. Průběžně jsme pak v rámci jednotlivých útoků měřili své síly. Boj v oblacích vyvrcholil v průběhu pověstné bitvy o Británii, která se táhla několik měsíců od července 1940. Zpočátku války létaly Messerschmitty volně a nemusely - jak tomu bylo později - doprovázet bombardéry. Proti německým stíhačkám byly nejprve nasazeny naše Hurrycany. Bohužel se ukázalo, že Messerschmitty jsou mnohem rychlejší, a to jak ve stoupání, tak ve střemhlavém letu. Také střelné zbraně na jejich palubách byly výkonnější. Na druhou stranu však měly Messerschmitty malý dolet, v operačním prostoru mohly pobývat pouze deset až dvanáct minut, a také měly malé palivové nádrže. Z tohoto pohledu bylo velkou výhodou, že Británie je ostrovní země... Často stalo, že německý pilot musel nouzově přistát do vod kanálu La Manche.
Než se Messerschmitty Bf 109 předvedly v bitvě o Británii, bojovaly nad Španělskem a zúčastnily se přepadení Polska. Poznala je i Afrika a východní fronta. Na tomto typu stroje také létal nejlepší stíhač všech dob Erich "Bubi“ Hartmann. Během druhé světové války sestřelil 352 letadel v průběhu 825 vzdušných soubojů. Škoda, že bojoval na špatné straně..